14 yılda Sakarya’ya ulaştırma ve haberleşme alanında 4,53 milyar TL yatırım yaptık

14 yılda Sakarya’ya ulaştırma ve haberleşme alanında 4,53 milyar TL yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Sakarya da payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

 

SAKARYA’YI TÜRKİYE’YE BAĞLADIK

Sakarya’yı diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 364 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 128 kilometreye, otoyolları 133 kilometreye uzattık. Böylece Sakarya’ya erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Sakarya’daki karayolu ağını 625 kilometreye ulaştırdık.

 

OTOYOL                   133 km

DEVLET YOLU        364 km

İL YOLU                    128 km

TOPLAM YOL AĞI  625 km

 

MEVCUT BÖLÜNMÜŞ YOLLARI ARTIRDIK

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Sakarya da üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 133 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2016 yılları arasında 268 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Sakarya’nın toplam bölünmüş yol mesafesini 401 kilometreye çıkardık.

 

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi  133 km

2016               401 km

 

Sakarya’nın yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

 

 

14 YILDA KARAYOLU UZUNLUĞUMUZU ARTIRDIK, YOLLARIMIZI MODERNLEŞTİRDİK

 

2003-2016 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

•Adapazarı Karasu 4. Bölge(Ankara) Hududu Yolu (86 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Adapazarı-Karasu-Akçakoca Yolu (59 km 2x2 Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Geyve Ayrımı-Taraklı Tek Yolu (32 km Bitümlü Sıcak Karışımlı)

• Mekece-Adapazarı Yolu (48 km 2x2 Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Hendek- Düzce Yolu (12 km 2x2 Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Akyazı-Mudurnu Yolu (1.5 km Bölünmüş Yol)

• Kaynarca-Karasu (İnekçidere Köprüsü)

• Muhtelif köprü onarımı,Geyve Taraklı Yolu'ndaki Karaçay II Köprüsü ile muhtelif köprülerin taş tahkimat ve genleşme derzi

 

DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

 

• Kuzey Marmara Otoyolu

 

İstanbul ve Marmara Bölgesi’nde yeni alternatif güzergahlar oluşturarak trafiğin rahatlatılması ve özellikle transit trafiğin şehir merkezleri dışına taşınması amacıyla Kuzey Marmara Otoyolu Projesi yürütülmektedir.

 

Projenin İstanbul Yavuz Sultan Selim Köprüsünü de kapsayan 148 km’lik Odayeri-Paşaköy kesiminin yapım çalışmaları tamamlanmış ve 26.08.2016 tarihinde trafiğe açılmıştır.

 

Projenin Avrupa tarafını oluşturan 88 km’lik Kınalı-Odayeri kesimi ile Asya tarafını oluşturan 169 km’lik Kurtköy-Akyazı kesiminin yapım çalışmaları devam etmektedir.

 

• Kaynarca-Karasu Yolu

• Adapazarı-Karasu-Akçakoca Yolu Karasu-Kocaali Bölünmüş Yolunda Toprak İşleri, Sanat Yapıları

• Ormanköy-Akyazıdokurcun Yolu

• Körfez Kavşağı-Gümüşova Kavşağı Otoyol Kavşak Kolları ve Bağlantı Yollarında Üstyapı İyileştirilmesi İşi

 

 

TARİHİ KÖPRÜLERİ YAŞATIYORUZ

 

Sakarya ilinde 2008 yılında Tarihi Ali Fuat Paşa Köprüsü’nün restorasyonu tamamlanmıştır.

 

 

 

 

RAYLI TAŞIMACILIK İLE HALKIMIZIN YAŞAM KALİTESİNİ YÜKSELTİYORUZ

 

SAKARYA’DA DEMİRYOLUNA YAPILAN YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR

Sakarya il sınırları içerisinde 197 km’lik demiryolu ağına ulaştık. Sakarya’da genişletilen demiryolu hattı yıllık ortalama 489.886 yolcu ve 137.217 ton yük

taşınması gücüne sahiptir.

 

2003-2016 YILLARI ARASINDA YAPILAN DEMİRYOLU ÇALIŞMALARI

 

ANKARA-İSTANBUL YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

 

Proje Bedeli : 9,2 milyar TL

 

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı ülkemizin en büyük iki ilini birbirine bağladığı gibi, aynı zamanda Doğu-Batı Yüksek Hızlı/Hızlı Tren hattının da önemli bir kesimi konumundadır.

 

Ankara-Eskişehir Kesimi

Ankara-Eskişehir arasında 13 Mart 2009 tarihinden itibaren Yüksek Hızlı Tren seferleri başlatıldı. Bugüne kadar toplam 13,5 milyon yolcu seyahat etti.

 

Eskişehir-İstanbul Kesimi

Eskişehir-İstanbul (Pendik) hattı 25 Temmuz 2014 tarihinde açıldı.

Bugüne kadar Ankara-İstanbul arasında 4,9 milyon yolcu seyahat etti.

 

ADAPAZARI HIZLI TREN FABRİKASI

 

Türkiye’de teknolojisi bulunmayan her türlü hızlı tren setleri ve modern metro araçları üretmek üzere Hyundai-ROTEM (Güney Kore), TCDD ve yerli özel sektör kuruluşları ortaklığı ile Hyundai-Eurotem şirketi kurulmuştur.

 

YERLİ İLK DİZEL TREN SETİ (ANADOLU)

 

Proje Bedeli (Toplam) : 937 milyon TL

 

TÜVASAŞ’ta 3 araçlı 12 adet, 4 araçlı 12 adet olmak üzere toplam 84 araçlık Dizel Tren Seti (DMU) üretilmesini kapsamaktadır. Proje çerçevesinde TÜVASAŞ tarafından 84 araç (24 set) üretilmiştir. 2016 yılı içerisinde proje tamamlanmıştır.

 

 

DEVAM EDEN PROJELER

 

ARİFİYE-PAMUKOVA 2. HAT YAPIMI

 

ADAPAZARI KUZEY GEÇİŞ PROJESİ, YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ, 3. HAVALİMANI VE HALKALI BAĞLANTISI

 

Mevcut Demiryolu hattından Köseköy İstasyonu öncesi ayrılarak ve İzmit’in kuzeyinden geçerek Beykoz’da Yavuz Sultan Selim Köprüsü'ne demiryolu bağlantısı proje çalışmalarına devam edilmektedir.

 

ADAPAZARI-KARASU LİMANLARI VE SANAYİ TESİSLERİ İLE DEMİRYOLU BAĞLANTISI VE İSTASYON TESİSLERİ İNŞAATI

 

Ülkemizin önemli demir-çelik üretim merkezlerinden birisini teşkil eden Ereğli Demir Çelik Fabrikası ve Karabük Demir-Çelik Fabrikasının demir cevheri ve kömür üretim girdileri ile üretilen demir-çelik mamullerinin Marmara Bölgesine en ekonomik şekilde nakliyesinin sağlanması amacıyla planlanmıştır.

 

Ayrıca, Karadeniz Havzasından gelecek olan yüklerin Karasu Limanı üzerinden taşınması ile İstanbul Boğazı trafiğinin azaltılmasına katkı sağlayacaktır. Adapazarı-Karasu Demiryolu hattının yapılması ile Karasu Limanı, Samsun ve Zonguldak’tan sonra Karadeniz’e demiryolu bağlantısı olan 3. Limanı olacaktır. Bu da bölge sanayisinin daha fazla gelişmesine katkı sağlayacaktır.

 

Ulusal demiryolu ağına bağlantı sağlayacak olan 288 km. uzunluğundaki “Adapazarı-Karasu Limanı-Ereğli-Bartın Limanı Bağlantı Hattı Demiryolu Projesi”nin öncelikle 62 km. uzunluğundaki ilk bölümünü teşkil eden “Adapazarı-Karasu Limanı Demiryolu Altyapı Bağlantı Hattı”nın yapımına başlanmıştır. 

 

TAMAMLANAN DENİZCİLİK PROJELERİ

 

KARASU SAHİL TAHKİMATI

 

Proje kapsamında 95 m uzunluğunda 18 adet ayrık dalgakıran imalatı yer almaktadır.

 

İnşaatı 2016 yılında tamamlanmıştır.

 

 

DEVAM EDEN DENİZCİLİK PROJELERİ

 

KARASU LİMANI İNŞAATI

 

Kargo, Konteyner ve Ro-Ro gemilerine hizmet verecek olup, bölge ekonomisine önemli katkılar sağlayacaktır.

 

1600 m ana mendirek, 125 m tali mendirek, korunan su alanı 579.000 m2 ve geri saha 83.125 m2’dir.

 

Aynı anda iki adet 15.000 DWT ve 20.000 tonluk iki gemi yanaşacaktır.

 

2017 yılında tesisin kısmi işletmeye açılması planlanmaktadır.

 

 

 

MOBİL TEKNOLOJİLERDE TÜRKİYE’YE ÇAĞ ATLATTIK

Sakarya’da, İnternet altyapısı olmayan 2 okula (VSAT Terminali) ve GSM altyapısı olmayan 1 yerleşim yerine altyapı kurduk.

 

İnşa ettiğimiz genişbant internet alt yapısı sayesinde Sakarya’da Genişbant Abone Sayısı 2016’da 648.994’e ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Sakarya’da 2003 öncesi 757 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 3.260 kilometreye uzattık.

 

GENİŞBANT ABONE SAYISI

2003 ÖNCESİ          0

2016                           648.994

 

FİBER OPTİK KABLO UZUNLUĞU (km)

2003 ÖNCESİ          757

2016                          3.260

 

PTT ÇAĞIN ÖTESİNE GEÇTİ

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

Yeni konsepti ile 42 Pttbank Sakarya’lıların hizmetindedir.

 

PTTMATİK SAKARYA’NIN DÖRT KÖŞESİNDE

34 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

 

PTT HİZMETLERİYLE İHTİYAÇ SAHİPLERİNE DESTEK OLUYORUZ

  • Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeler,i
  • Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri,
  • Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri,
  • Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri,
  • Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme,
  • Öksüz, Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri,
  • Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.